کد خبر : 2647
تاریخ انتشار : جمعه 9 ژوئن 2023 - 16:24
574 views بازدید

قیمت بهترین مودم مخابرات مودم وای فای مودم ارزان دیجی کالا

مودم مخابرات دستگاهی است که با اینترنت ارائه‌دهنده توسط شرکت مخابرات سازگار است؛ بنابراین تصور اینکه این مودم‌ها توسط شرکت مخابرات تولید و ساخته شده‌اند، کاملاً اشتباه است. به‌طورکلی شرکت مخابرات سه نوع اینترنت ADSL، VSDL و فیبر نوری یا FTTH به مشترکان خود ارائه می‌دهد. هر مودمی که با این فناوری سازگار باشد، بهترین مودم مخابرات محسوب می‌شود. پس برای اتصال به اینترنت مخابرات […]

مودم مخابرات دستگاهی است که با اینترنت ارائه‌دهنده توسط شرکت مخابرات سازگار است؛ بنابراین تصور اینکه این مودم‌ها توسط شرکت مخابرات تولید و ساخته شده‌اند، کاملاً اشتباه است.

به‌طورکلی شرکت مخابرات سه نوع اینترنت ADSL، VSDL و فیبر نوری یا FTTH به مشترکان خود ارائه می‌دهد. هر مودمی که با این فناوری سازگار باشد، بهترین مودم مخابرات محسوب می‌شود. پس برای اتصال به اینترنت مخابرات باید ابتدا نوع اینترنتی که از مخابرات گرفته‌اید را بدانید تا بتوانید مودم متناسب با آن را تهیه و خریداری نمایید.

توجه داشته باشید سرعت اینترنت بیش از اینکه به نوع مودم بستگی داشته باشد به خط تلفن، شرکت سرویس‌دهنده اینترنت، شلوغی مرکز تلفن و سرویسی که خریداری می‌کنید، وابسته است. ازاین‌رو در این مطلب قصد داریم به نکات طلایی برای خرید مودم مخابرات اشاره می‌کنیم.

نکات کاربردی برای خرید مودم مخابرات

برای خرید مودم مخابرات نکات کاربردی زیر به شما کمک زیادی می‌کنند:

  1. انتخاب مدل مودم مخابرات متناسب با نوع اینترنت

قبل از انتخاب مودم مخابرات، باید از تطابق دستگاه با اینترنت خود مطمئن شوید. انتخاب مودم مناسب برای اینترنت کار سختی نیست و به‌راحتی می‌توانید دستگاه مناسب را تهیه و خریداری کنید. در اینجا رایج‌ترین اتصالات اینترنت و مودم مناسب آن را برای شما آورده‌ایم:

  • اینترنت کابلی – مودم کابلی

  • اینترنت DSL – مودم DSL

  • فیبر نوری – نیازی به مودم ندارد و فقط با روتر به اینترنت متصل می‌شوید.

  • اینترنت ماهواره‌ای – مودم ماهواره‌ای

  • اینترنت G3، G4، G5 – مودم LTE

  • اینترنت DialUp- مودم DialUp

توجه داشته باشید علاوه بر نوع اینترنت، باید از نوع سرویس شرکت ISP خود نیز اطلاع داشته باشید.

  1. تطبیق سرعت مودم با سرعت اینترنت

یکی دیگر از مهم‌ترین نکات در خرید مودم مخابرات، تطبیق سرعت اینترنت آن با نوع مودم است. زیرا ممکن است مودم انتخابی شما از حداکثر سرعت ارائه شده شرکت، پشتیبانی نکند و سرعت اینترنت شما کاهش یابد.

  1. ترکیب مودم / روتر یا خرید دو دستگاه مجزا

در هنگام خرید مشخص کنید که آیا مودم / روتر  می‌خواهید یا دو دستگاه مودم و روتر جداگانه با کابل Ethernet خریداری می‌کنید؟ توصیه می‌شود دستگاه مودم و روتر را جداگانه تهیه کنید. زیرا مزایای آن نسبت به مدل مودم / روتر بیشتر است. هر چند این موضوع بسته به سلیقه و نیاز شما متفاوت است. زیرا مودم / روتر هم مزایای خاص خود را دارد.

  1. مجهز به قابلیت پشتیبانی صوتی

اگر سرویس تلفنی شما مبتنی بر اینترنت است، مودمی انتخاب کنید که از سرویس صوتی پشتیبانی کند. این نوع مودم‌ها مجهز به آداپتور E-MTA هستند و در انتهای شماره مدل آنها حرف V درج شده است.

  1. پورت‌های Ethernet

پورت Ethernet با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه کار می‌کند. این سرعت باید متناسب با نوع اینترنت ارائه‌دهنده شما باشد. چنانچه شرکت ارائه‌دهنده، سرعت اینترنت خود را افزایش دهد، جهت بهره‌مندی از سرعت بالاتر باید به سراغ پورت‌های تجمیع Ethernet یا پورت ۵٫۲ گیگ بروید. تجمیع Ethernet زمانی رخ می‌دهد که مودم یا روتر شما دارای دو پورت تجمیع Ethernet قابل‌تجمیع باشد. در این صورت یک پورت با ظرفیت ۲ گیگ بر ثانیه به وجود می‌آید. پس هنگام خرید مودم به مجموع تعداد پورت‌های  Ethernet آن توجه کنید تا بعداً با مشکل مواجه نشوید.

  1. امنیت مودم مخابرات

سطح امنیت مودم‌ها مشابه همدیگر است. شما به‌عنوان مصرف‌کننده دسترسی محدودی به تنظیمات امنیتی دستگاه دارید. بهتر است بدانید مودم‌های جدید نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر از سطح امنیتی بالاتری برخوردار هستند.

برای مشاهده انواع مودم مخابرات از لینک زیر به سایت دیجی کالا مراجعه کنید.

به این پست امتیاز دهید.
قیمت بهترین مودم مخابرات مودم وای فای مودم ارزان دیجی کالا
۳ از ۱ رای
Likes0Dislikes0
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات